Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
(Dz. U. z 2020 poz. 1062 ze zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
w Zespole Szkół Technicznych w Dąbrowie Górniczej  na lata 2020-2021
Â
Â
L.p. |
Zakres działalności |
Osoby odpowiedzialne |
Sposób realizacji |
Termin |
|
1.      |
Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności i powołanie zespołu ds. dostępności. |
Dyrektor |
Zarządzenie Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych. |
grudzień 2020 |
|
2.      |
Analiza stanu obiektów Zespołu Szkół Technicznych pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator ds. dostępności |
Dokonanie analizy stanu budynków Zespołu Szkół Technicznych za pomocą ankiety pomiarowej dostępności instytucji użyteczności publicznej. |
grudzień 2020 |
|
3.      |
Przekazanie do publicznej wiadomości danych pracowników tworzących zespół ds. dostępności. |
Koordynator ds. dostępności, administrator strony |
Publikacja na stronie internetowej szkoły informacji dotyczących zespołu ds. dostępności. |
styczeń 2021 |
|
4.      |
Opracowanie planu działania na rzecz poprawy dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021. |
Koordynator ds. dostępności, administrator strony |
Opracowanie planu działania, przekazanie do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły, a po zatwierdzeniu publikacja na stronie internetowej szkoły. |
luty 2021 |
|
5.      |
Analiza możliwości szkoły w zakresie dostępności alternatywnej. |
Koordynator ds. dostępności |
Ustalenie sposobów zapewnienia wsparcia osobom ze szczególnymi potrzebami (np. kontakt: telefoniczny, SMS, drogą elektroniczną przez e-mail, zapewnienie wsparcie innej osoby). |
marzec 2021 |
|
6.      |
|
Koordynator ds. dostępności, administrator strony |
Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły, a po zatwierdzeniu publikacja na stronie internetowej szkoły |
marzec 2021 |
|
7.      |
Przygotowanie planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2023. |
Koordynator ds. dostępności, administrator strony |
Opracowanie planu działania, przekazanie do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły, a po zatwierdzeniu publikacja na stronie internetowej szkoły. |
grudzień 2021 |
|
8. |
Aktualizacja deklaracji dostępności strony internetowej. |
Koordynator ds. dostępności, administrator strony |
Dokonywanie przeglądu deklaracji dostępności strony internetowej, aktualizacja zapisów. |
na bieżąco, w całym okresie działania |
|
9. |
Współpraca w obszarze dostępności z Koordynatorem do spraw dostępności w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. |
Koordynator ds. dostępności |
Nawiązanie i utrzymywanie stałego kontaktu mającego na celu poprawę dostępności szkoły. |
na bieżąco, w całym okresie działania  |
|
10. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej . |
Koordynator ds. dostępności |
Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno- komunikacyjnego. |
na bieżąco, w całym okresie działania  |
|
11. |
Przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami, dotyczących problemu dostępności na jakie napotkali podczas kontaktów z Zespołem Szkół Technicznych. |
Koordynator ds. dostępności |
Analiza przekazanych uwag pod kątem dostosowania Zespołu Szkół Technicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami. |
na bieżąco, w całym okresie działania  |
Â
Sporządził:
Iwona Piętka-Topolska