ul. Królowej Jadwigi 12
Dąbrowa Górnicza

Informacje naborowe na rok szkolny 2009-10

{tab=Kierunki kształcenia}
TECHNIKUM NR 4

{slide=Zawód: technik elektronik}
 

 




Technik elektronik to zawód uniwersalny i stale wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie obsługi serwisu i naprawy urządzeń elektronicznych

Absolwent nabywa umiejętności umożliwiające otwarcie firmy wyspecjalizowanej
w zakresie np. serwisu urzÄ…dzeÅ„ elektronicznych, systemów alarmowych, monitoringu oraz konfiguracji, rozbudowy i konserwacji sprzÄ™tu i systemów komputerowych. Osoby, które oprócz zdolnoÅ›ci technicznych czujÄ… w sobie duszÄ™ artysty uzyskajÄ… kwalifikacje w zakresie inżynierii obrazu i dźwiÄ™ku.


 


NUMER PROGRAMU: 311[07] 2105/T-5, T-3, SP/MEN/1997.05.12
Plan nauczania podbudowa programowa: gimnazjum

Miejsca pracy i typowe prace absolwentów.

Absolwenci technikum kształcącego w zawodzie technik elektronik mogą podejmować pracę w różnych gałęziach gospodarki narodowej. Miejscem pracy techników elektroników będą przede wszystkim zakłady przemysłu elektronicznego - produkcyjne, montażowe lub usługowe, a także wszystkie inne przedsiębiorstwa wykorzystujące lub eksploatujące aparaturę, urządzenia i sprzęt elektroniczny. Technicy elektronicy, w zależności od specjalności (systemy i sieci komputerowe, urządzenia audio - video, automatyka przemysłowa), w której ukończyli szkołę, mogą być zatrudnieni:

  • w laboratoriach naukowych, badawczo-rozwojowych, przemysÅ‚owych, w pracowniach i biurach konstrukcyjno-technologicznych na stanowiskach konstruktorów, technologów, laborantów,
  • w zakÅ‚adach przemysÅ‚owych, w których jest produkowany lub stosowany sprzÄ™t elektroniczny,
  • na stanowiskach konserwatorów, operatorów, kontrolerów jakoÅ›ci, w warsztatach naprawczych sprzÄ™tu elektronicznego, w zakÅ‚adach instalujÄ…cych sprzÄ™t i aparaturÄ™ elektronicznÄ….

Absolwenci szkoły posiadający ten zawód mogą wykonywać różne indywidualne i zespołowe prace techniczne lub też, po uzyskaniu doświadczenia zawodowego, mogą pełnić funkcje mistrzów i kierowników zespołów pracowniczych.

Do typowych prac technika elektronika należą:

  • opracowywanie ukÅ‚adów pomiarowych, dobieranie aparatury i osprzÄ™tu pomiarowego oraz wykonywanie pomiarów wielkoÅ›ci elektrycznych i nieelektrycznych,
  • sprawdzanie i okreÅ›lanie jakoÅ›ci oraz dokÅ‚adnoÅ›ci urzÄ…dzeÅ„ kontrolno-pomiarowych,
  • wykonywanie badaÅ„ parametrów elementów, ukÅ‚adów, podzespołów oraz modeli i prototypów urzÄ…dzeÅ„ elektronicznych, a także okreÅ›lanie ich jakoÅ›ci i wartoÅ›ci użytkowej,
  • opracowywanie dokumentacji konstrukcyjnej i technologicznej elementów, ukÅ‚adów, podzespołów i urzÄ…dzeÅ„ elektronicznych,
  • nadzorowanie prawidÅ‚owoÅ›ci przebiegu i kontrolowanie parametrów procesów technologicznych elementów, ukÅ‚adów, podzespołów i urzÄ…dzeÅ„ elektronicznych,
  • montowanie, uruchamianie, strojenie i regulowanie urzÄ…dzeÅ„ prototypowych oraz zÅ‚ożonych urzÄ…dzeÅ„ elektronicznych,
  • organizowanie i przeprowadzanie montażu nowo instalowanych i uruchamianych urzÄ…dzeÅ„ elektronicznych,
  • instalowanie, regulowanie, obsÅ‚ugiwanie i nadzorowanie różnorodnych, zÅ‚ożonych urzÄ…dzeÅ„ elektronicznych,
  • testowanie, diagnozowanie, lokalizowanie uszkodzeÅ„, organizowanie i nadzorowanie napraw ukÅ‚adów, podzespołów i urzÄ…dzeÅ„ elektronicznych oraz przeprowadzanie konserwacji,
  • prowadzenie dokumentacji badaÅ„, pomiarów i kontroli technicznej oraz dokumentacji rozliczeniowej produkcji lub usÅ‚ug

Przedmiot zawodowe realizowane w trakcie nauki:

  1. Technologia i materiałoznastwo elektryczne
  2. Podstawy elektrotechniki i elektroniki
  3. Pracownia elektryczna i elektroniczna
  4. Układy analogowe
  5. Układy cyfrowe
  6. PrzyrzÄ…dy pomiarowe
  7. Układy mikroprocesorowe
  8. Układy automatyki
  9. UrzÄ…dzenia elektroniczne
  10. Specjalizacja
  11. Zajęcia praktyczne
  12. Zarys wiedzy o gospodarce
     
{/slide}{slide=Zawód: technik pojazdów samochodowych}

Wzrastająca liczba pojazdów i ich zaawansowanie technologiczne generuje popyt na wysokiej klasy pracowników technicznego zaplecza motoryzacji. Bogato wyposażone pracownie w profesjonalne urządzenia diagnostyczne, własny samochód badawczy OPEL AGILA 1.2 i FIAT BRAVA oraz zajęcia praktyczne prowadzone w Autoryzowanych Stacjach Obsługi pojazdów (np. KIA LATOS) umożliwiają nabycie umiejętności wymaganych na stanowiskach obsługowych, naprawczych i diagnostycznych w serwisach samochodowych autoryzowanych i niezależnych

Kto chce być szefem dla samego siebie może uruchomić własny warsztat samochodowy.
{/slide}{slide=Zawód: technik mechatronik}

Mechatronika jako nowa dziedzina techniki rozwija siÄ™ coraz szybciej. UrzÄ…dzenia
i ukÅ‚ady mechatroniczne znajdujÄ… zastosowanie od sprzÄ™tu AGD poprzez samochody do  skomplikowanych linii produkcyjnych

Absolwenci uzyskują umiejętności umożliwiające pracę w każdym zakładzie przemysłowym o zautomatyzowanym i zrobotyzowanym cyklu produkcyjnym, w zakładach prowadzących usługi w zakresie projektowania i serwisowania urządzeń i systemów mechatronicznych oraz programowania i obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie.

{/slide}{slide=Zawód: technik mechanik}
 


Zawód mechanika należy do najbardziej wszechstronnych zawodów poszukiwanych w każdym zakładzie przemysłowym poczynając od firm rzemieślniczych na wielkich koncernach kończąc.
Absolwenci uzyskują przygotowanie zawodowe umożliwiające podjecie pracy na stanowiskach produkcyjnych, usługowych, kontrolnych i projektowych. Dzięki elastycznemu systemowi kształcenia specjalizacje zawodowe mogą być dobierane zgodnie z zainteresowaniami uczniów i aktualnymi potrzebami rynku pracy.

Współpraca z pracodawcami w zakresie odbywania zajęć praktycznych i praktyk zawodowych zapewnia osobom zainteresowanym podjęcie pracy po ukończeniu szkoły.
{/slide}

III LICEUM PROFILOWANE

{slide=Profil: ekonomiczno-administracyjny}

 
Każdy podmiot gospodarczy i instytucja, aby prawidłowo funkcjonować musi posiadać komórkę organizacyjnej jaką jest sprawnie działające biuro. Profil ekonomiczno-administracyjny gwarantuje absolwentom odpowiednie przygotowanie zawodowe do podjęcia pracy w sekretariacie, kancelarii dzięki umiejętnościom nabytym z zakresu podstaw przedsiębiorczości, prawa gospodarczego, rachunkowości i funkcjonowania przedsiębiorstw.
Absolwenci tego profilu mogą również zatrudnić się w dziale księgowości i wszędzie tam gdzie wymagana jest znajomość zasad redagowania pism i sporządzania korespondencji.
{/slide}{slide=Profil: socjalny}

Zmiany demograficzne, charakterystyczne dla państw wysoko rozwiniętych zaczynają docierać również i do Polski. W społeczeństwie rośnie odsetek osób starszych wymagających opieki, następstwem czego jest zwiększone zapotrzebowanie na pracowników zajmujących się sferą socjalną.

Absolwenci tego profilu uzyskują przygotowanie do pracy w instytucjach związanych z pomocą i opieką społeczną.
{/slide} {tab=Ulotka reklamowa}

 
 



{tab=Prezentacja }







{tab=O Nas}
Dlaczego m.in. warto wybrać ZST !!!

  • JesteÅ›my szkoÅ‚Ä… nowoczesnÄ…, otwartÄ… na dziaÅ‚ania innowacyjne, których celem jest dostosowanie do potrzeb i wyzwaÅ„ współczesnego Å›wiata.
  • Dbamy o wszechstronne wyksztaÅ‚cenie, wysoki poziom nauczania oraz wychowania w poszanowaniu ogólnie akceptowanych wartoÅ›ci oraz wypracowanych przez szkoÅ‚Ä™ norm, zachowaÅ„ i postaw przy peÅ‚nym współdziaÅ‚aniu i zaangażowaniu rodziców.
  • Uczniowie naszej szkoÅ‚y sÄ… Å›wiadomymi Polakami i obywatelami Zjednoczonej Europy.
  • Zapewniamy dobre przygotowanie do matury, umożliwiajÄ…ce kontynuowanie dalszego ksztaÅ‚cenia, a także przygotowanie do podjÄ™cia pracy zawodowej i Å›wiadome uczestnictwo w życiu spoÅ‚ecznym i gospodarczym.
  • Stwarzamy warunki i możliwoÅ›ci zdobycia Å›redniego wyksztaÅ‚cenia uczniom o bardzo zróżnicowanych zdolnoÅ›ciach.
  • Posiadamy szerokÄ… ofertÄ™ zajęć pozalekcyjnych umożliwiajÄ…cÄ… rozwijanie zainteresowaÅ„, wyrównanie szans edukacyjnych mÅ‚odzieży oraz zaplecze pozwalajÄ…ce na realizacjÄ™ wyznaczonych celów i zadaÅ„.
  • Ze szczególnÄ… troskÄ… dobieramy programy nauczania, dopasowujemy ofertÄ™ edukacyjnÄ… do zmieniajÄ…cych siÄ™ warunków na rynku pracy oraz doskonalimy swoje umiejÄ™tnoÅ›ci, dbamy o efektywność podejmowanych dziaÅ‚aÅ„.
  • Kultywujemy tradycje szkoÅ‚y i dbamy o jej wizerunek. Uczymy planowania swojej przyszÅ‚oÅ›ci, odpowiedzialnoÅ›ci za dokonywane wybory, elastyczność i kreatywność w dostosowaniu siÄ™ do ciÄ…gle zmieniajÄ…cej siÄ™ rzeczywistoÅ›ci.
  • JesteÅ›my szkoÅ‚Ä… bezpiecznÄ… i przyjaznÄ….
  • Szanujemy siÄ™ wzajemnie i wspieramy.
  • Celem naszym jest indywidualny i wszechstronny rozwój oraz wyposażenie uczniów w wiedzÄ™ i umiejÄ™tnoÅ›ci umożliwiajÄ…ce dalszÄ… naukÄ™.
  • Rozwijamy aktywne i odpowiedzialne postawy uczestniczenia w życiu spoÅ‚ecznym.

{/tabs}