TECHNIKUM NR 4
{slide=Zawód: technik elektronik}
Technik elektronik to zawód uniwersalny i stale wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie obsługi serwisu i naprawy urządzeń elektronicznych
Absolwent nabywa umiejętności umożliwiające otwarcie firmy wyspecjalizowanej
w zakresie np. serwisu urządzeń elektronicznych, systemów alarmowych, monitoringu oraz konfiguracji, rozbudowy i konserwacji sprzętu i systemów komputerowych. Osoby, które oprócz zdolności technicznych czują w sobie duszę artysty uzyskają kwalifikacje w zakresie inżynierii obrazu i dźwięku.
NUMER PROGRAMU: 311[07] 2105/T-5, T-3, SP/MEN/1997.05.12
Plan nauczania podbudowa programowa: gimnazjum
Miejsca pracy i typowe prace absolwentów.
Absolwenci technikum kształcącego w zawodzie technik elektronik mogą podejmować pracę w różnych gałęziach gospodarki narodowej. Miejscem pracy techników elektroników będą przede wszystkim zakłady przemysłu elektronicznego - produkcyjne, montażowe lub usługowe, a także wszystkie inne przedsiębiorstwa wykorzystujące lub eksploatujące aparaturę, urządzenia i sprzęt elektroniczny. Technicy elektronicy, w zależności od specjalności (systemy i sieci komputerowe, urządzenia audio - video, automatyka przemysłowa), w której ukończyli szkołę, mogą być zatrudnieni:
- w laboratoriach naukowych, badawczo-rozwojowych, przemysłowych, w pracowniach i biurach konstrukcyjno-technologicznych na stanowiskach konstruktorów, technologów, laborantów,
- w zakładach przemysłowych, w których jest produkowany lub stosowany sprzęt elektroniczny,
- na stanowiskach konserwatorów, operatorów, kontrolerów jakości, w warsztatach naprawczych sprzętu elektronicznego, w zakładach instalujących sprzęt i aparaturę elektroniczną.
Absolwenci szkoły posiadający ten zawód mogą wykonywać różne indywidualne i zespołowe prace techniczne lub też, po uzyskaniu doświadczenia zawodowego, mogą pełnić funkcje mistrzów i kierowników zespołów pracowniczych.
Do typowych prac technika elektronika należą:
-
opracowywanie układów pomiarowych, dobieranie aparatury i osprzętu pomiarowego oraz wykonywanie pomiarów wielkości elektrycznych i nieelektrycznych,
-
sprawdzanie i określanie jakości oraz dokładności urządzeń kontrolno-pomiarowych,
-
wykonywanie badań parametrów elementów, układów, podzespołów oraz modeli i prototypów urządzeń elektronicznych, a także określanie ich jakości i wartości użytkowej,
-
opracowywanie dokumentacji konstrukcyjnej i technologicznej elementów, układów, podzespołów i urządzeń elektronicznych,
-
nadzorowanie prawidłowości przebiegu i kontrolowanie parametrów procesów technologicznych elementów, układów, podzespołów i urządzeń elektronicznych,
-
montowanie, uruchamianie, strojenie i regulowanie urządzeń prototypowych oraz złożonych urządzeń elektronicznych,
-
organizowanie i przeprowadzanie montażu nowo instalowanych i uruchamianych urządzeń elektronicznych,
-
instalowanie, regulowanie, obsługiwanie i nadzorowanie różnorodnych, złożonych urządzeń elektronicznych,
-
testowanie, diagnozowanie, lokalizowanie uszkodzeń, organizowanie i nadzorowanie napraw układów, podzespołów i urządzeń elektronicznych oraz przeprowadzanie konserwacji,
- prowadzenie dokumentacji badań, pomiarów i kontroli technicznej oraz dokumentacji rozliczeniowej produkcji lub usług
Przedmiot zawodowe realizowane w trakcie nauki:
- Technologia i materiałoznastwo elektryczne
- Podstawy elektrotechniki i elektroniki
- Pracownia elektryczna i elektroniczna
- Układy analogowe
- Układy cyfrowe
- PrzyrzÄ…dy pomiarowe
- Układy mikroprocesorowe
- Układy automatyki
- UrzÄ…dzenia elektroniczne
- Specjalizacja
- Zajęcia praktyczne
- Zarys wiedzy o gospodarce
Wzrastająca liczba pojazdów i ich zaawansowanie technologiczne generuje popyt na wysokiej klasy pracowników technicznego zaplecza motoryzacji. Bogato wyposażone pracownie w profesjonalne urządzenia diagnostyczne, własny samochód badawczy OPEL AGILA 1.2 i FIAT BRAVA oraz zajęcia praktyczne prowadzone w Autoryzowanych Stacjach Obsługi pojazdów (np. KIA LATOS) umożliwiają nabycie umiejętności wymaganych na stanowiskach obsługowych, naprawczych i diagnostycznych w serwisach samochodowych autoryzowanych i niezależnych
Kto chce być szefem dla samego siebie może uruchomić własny warsztat samochodowy.
{/slide}{slide=Zawód: technik mechatronik}
Mechatronika jako nowa dziedzina techniki rozwija siÄ™ coraz szybciej. UrzÄ…dzenia
i układy mechatroniczne znajdują zastosowanie od sprzętu AGD poprzez samochody do skomplikowanych linii produkcyjnych
Absolwenci uzyskują umiejętności umożliwiające pracę w każdym zakładzie przemysłowym o zautomatyzowanym i zrobotyzowanym cyklu produkcyjnym, w zakładach prowadzących usługi w zakresie projektowania i serwisowania urządzeń i systemów mechatronicznych oraz programowania i obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie.
{/slide}{slide=Zawód: technik mechanik}
Zawód mechanika należy do najbardziej wszechstronnych zawodów poszukiwanych w każdym zakładzie przemysłowym poczynając od firm rzemieślniczych na wielkich koncernach kończąc.
Absolwenci uzyskują przygotowanie zawodowe umożliwiające podjecie pracy na stanowiskach produkcyjnych, usługowych, kontrolnych i projektowych. Dzięki elastycznemu systemowi kształcenia specjalizacje zawodowe mogą być dobierane zgodnie z zainteresowaniami uczniów i aktualnymi potrzebami rynku pracy.
Współpraca z pracodawcami w zakresie odbywania zajęć praktycznych i praktyk zawodowych zapewnia osobom zainteresowanym podjęcie pracy po ukończeniu szkoły.
{/slide}
III LICEUM PROFILOWANE
{slide=Profil: ekonomiczno-administracyjny}
Każdy podmiot gospodarczy i instytucja, aby prawidłowo funkcjonować musi posiadać komórkę organizacyjnej jaką jest sprawnie działające biuro. Profil ekonomiczno-administracyjny gwarantuje absolwentom odpowiednie przygotowanie zawodowe do podjęcia pracy w sekretariacie, kancelarii dzięki umiejętnościom nabytym z zakresu podstaw przedsiębiorczości, prawa gospodarczego, rachunkowości i funkcjonowania przedsiębiorstw.
Absolwenci tego profilu mogą również zatrudnić się w dziale księgowości i wszędzie tam gdzie wymagana jest znajomość zasad redagowania pism i sporządzania korespondencji.
{/slide}{slide=Profil: socjalny}
Zmiany demograficzne, charakterystyczne dla państw wysoko rozwiniętych zaczynają docierać również i do Polski. W społeczeństwie rośnie odsetek osób starszych wymagających opieki, następstwem czego jest zwiększone zapotrzebowanie na pracowników zajmujących się sferą socjalną.
Absolwenci tego profilu uzyskują przygotowanie do pracy w instytucjach związanych z pomocą i opieką społeczną.
{/slide} {tab=Ulotka reklamowa}
{tab=Prezentacja }
{tab=O Nas}
Dlaczego m.in. warto wybrać ZST !!!
- Jesteśmy szkołą nowoczesną, otwartą na działania innowacyjne, których celem jest dostosowanie do potrzeb i wyzwań współczesnego świata.
- Dbamy o wszechstronne wykształcenie, wysoki poziom nauczania oraz wychowania w poszanowaniu ogólnie akceptowanych wartości oraz wypracowanych przez szkołę norm, zachowań i postaw przy pełnym współdziałaniu i zaangażowaniu rodziców.
- Uczniowie naszej szkoły są świadomymi Polakami i obywatelami Zjednoczonej Europy.
- Zapewniamy dobre przygotowanie do matury, umożliwiające kontynuowanie dalszego kształcenia, a także przygotowanie do podjęcia pracy zawodowej i świadome uczestnictwo w życiu społecznym i gospodarczym.
- Stwarzamy warunki i możliwości zdobycia średniego wykształcenia uczniom o bardzo zróżnicowanych zdolnościach.
- Posiadamy szeroką ofertę zajęć pozalekcyjnych umożliwiającą rozwijanie zainteresowań, wyrównanie szans edukacyjnych młodzieży oraz zaplecze pozwalające na realizację wyznaczonych celów i zadań.
- Ze szczególną troską dobieramy programy nauczania, dopasowujemy ofertę edukacyjną do zmieniających się warunków na rynku pracy oraz doskonalimy swoje umiejętności, dbamy o efektywność podejmowanych działań.
- Kultywujemy tradycje szkoły i dbamy o jej wizerunek. Uczymy planowania swojej przyszłości, odpowiedzialności za dokonywane wybory, elastyczność i kreatywność w dostosowaniu się do ciągle zmieniającej się rzeczywistości.
- Jesteśmy szkołą bezpieczną i przyjazną.
- Szanujemy siÄ™ wzajemnie i wspieramy.
- Celem naszym jest indywidualny i wszechstronny rozwój oraz wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności umożliwiające dalszą naukę.
- Rozwijamy aktywne i odpowiedzialne postawy uczestniczenia w życiu społecznym.
{/tabs}