ul. Królowej Jadwigi 12
Dąbrowa Górnicza

Wycieczka do Warszawy

Dnia 4 października wczesnym rankiem wyruszyliśmy w podróż do stolicy. Po 4 godzinach dotarliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Następnie wybraliśmy się na spacer po Warszawie. Spod Pałacu Kultury przez Ogród Saski dotarliśmy do Placu Piłsudskiego z Teatrem Wielkim i Grobem Nieznanego Żołnierza. Obejrzeliśmy Archikatedrę św. Jana, przeszliśmy Traktem Królewskim i Krakowskim Przedmieściem. Obejrzeliśmy Kościół św. Anny i Pałac Prezydencki oraz Zamek Królewski i Stare Miasto z Kolumną Zygmunta. Zmęczeni pięknym spacerem udaliśmy się do hotelu.

W kolejnym dniu kontynuowaliśmy zwiedzanie. Udaliśmy się do Parku Łazienkowskiego, aby pospacerować po jednym z najpiękniejszych kompleksów pałacowo-parkowych. Obejrzeliśmy Belweder, Pałac na Wodzie, Starą Oranżerię, Pałac Myśliwski, Amfiteatr, Pomnik Chopina, Pomarańczarnię i Pomnik Józefa Piłsudskiego oraz Stadion Narodowy. Po zakupieniu pamiątek na Starym Mieście udaliśmy się w podróż powrotną. Do Dąbrowy Górniczej dotarliśmy w godzinach wieczornych.

Wyjazd był bardzo udany. Zwiedzanie stolicy umilała nam przepiękna jesienna pogoda. Był czas na zwiedzanie, spacerowanie, ale także na integrację. Opiekunami na wycieczce byli: Zbigniew Kolera, Anna Cieślik i Joanna Jędryczek.