ul. Królowej Jadwigi 12
Dąbrowa Górnicza

Regulamin rekrutacji

 

Regulamin określający zasady rekrutacji i uczestnictwa uczniów

w Projekcie pt. „Dobre praktyki – Lepsza praca – Lepsza przyszłość”

 

§ 1

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady rekrutacji i warunki uczestnictwa w Projekcie
    pt. „Dobre praktyki – Lepsza praca – Lepsza przyszłość”, organizowanego w ramach programu Erasmus+.
  2. Beneficjentem Projektu jest Zespół Szkół Technicznych w Dąbrowie Górniczej.
  3. Termin realizacji Projektu: 01.06.2015r. – 31.05.2017r.
  4. Udział uczestników Projektu jest bezpłatny (przygotowanie językowe i kulturowe, zakwaterowanie i wyżywienie uczestników, koszty podróży, transport lokalny, ubezpieczenie, program kulturalny).

 

§ 2

Informacje o Projekcie

  1. Projekt pt. „Dobre praktyki – Lepsza praca – Lepsza przyszłość”, organizowany jest w ramach programu Erasmus+, sektor „Kształcenie i szkolenie zawodowe”.
  2. Instytucją przyjmującą jest euroMind, Hiszpania.
  3. Przedmiotem Projektu jest organizacja dwutygodniowych staży zagranicznych
    dla uczniów kształcących się w zawodach technik pojazdów samochodowych, technik mechanik, technik eksploatacji portów i terminali, technik mechatronik.
  4. Termin odbywania stażu:

31I – 31II 2016 r. (technik mechatronik).

 

§ 3

Warunki uczestnictwa w Projekcie

  1. Projekt skierowany jest do uczniów klas 2 - 4 Technikum nr 4 o specjalności: technik pojazdów samochodowych, technik mechanik, technik eksploatacji portów i terminali, technik mechatronik.
  2. Warunkiem udziału ucznia w procesie rekrutacji jest wypełnienie oraz podpisanie formularza zgłoszeniowego i przekazanie go do biblioteki szkolnej, do pani Joanny Gumuły, w terminie do 22.09.2015r. Formularz zgłoszeniowy został umieszczony na stronie internetowej szkoły.
  3. Kandydaci, przed złożeniem formularza zgłoszeniowego, mają obowiązek zapoznać się z całością tekstu niniejszego Regulaminu.
  4. Niniejszy Regulamin dostępny jest na stronie internetowej szkoły.

 

§ 4

Cele Projektu

  1. Podniesienie kwalifikacji / kompetencji zawodowych

a)           Technik eksploatacji portów i terminali - uczniowie pogłębią wiedzę dotyczącą organizacji i prowadzenia prac związanych z przeładunkiem oraz magazynowaniem towarów i ładunków w portach i terminalach oraz zapoznają się z nowoczesnym oprogramowaniem specjalistycznym używanym w portach i terminalach;

b)           Technik mechanik - uczniowie zapoznają się z różnymi programami do programowania obrabiarek sterowanych numerycznie i w praktyce zastosują posiadaną i nabytą wiedzę w dobrze wyposażonych warsztatach w szkole hiszpańskiej;

c)           Technik mechatronik - uczniowie zapoznają się z tworzeniem instalacji solarnej i rozwiną umiejętności związane z montażem elementów i podzespołów elektrycznych i elektronicznych;

d)           Technik pojazdów samochodowych - uczniowie zapoznają się z podstawową dokumentacją techniczną wybranych modeli samochodów (w tym samochodów z napędem elektrycznym), poznają najnowsze metody diagnostyczne, będą asystować w pracach naprawczych w autoryzowanych serwisach.

  1. Zwiększenie kompetencji miękkich/interdyscyplinarnych: uczniowie rozwiną umiejętności współpracy w grupie, nauczą się przełamywania barier kulturowych, umiejętności pracy pod presją czasu. Udział w projekcie pozwoli na kształtowanie u ich uczestników postaw takich jak: dokładność, sumienność, odpowiedzialność za powierzone zadania.
  2. Zwiększenie motywacji do dalszej nauki i udziału w szkoleniach po odbyciu mobilności zagranicznej – lepszy wpływ na uczniów w zakresie motywacji do rozwijania swoich kompetencji może przełożyć się na lepsze wyniki w nauce oraz znalezienie pracy, zapobiegać porzucaniu szkoły, stwarzać lepsze perspektywy.
  3. Poprawa znajomości języków obcych - uczniowie rozwiną umiejętności w zakresie posługiwania się językami obcymi, a w szczególności:

a)           Posługiwanie się zasobem środków językowych umożliwiających realizację zadań zawodowych;

b)           Interpretowanie wypowiedzi dotyczących wykonywania typowych czynności zawodowych;

c)           Formułowanie krótkich i zrozumiałych wypowiedzi umożliwiających komunikowanie się w środowisku pracy.

 

 

 

§ 5

Zasady rekrutacji

  1. Rekrutacji uczniów dokonuje Komisja Rekrutacyjna w składzie:
  • Dyrektor ZST w Dąbrowie Górniczej – mgr Tadeusz Prochownik,
  • Za-ca Dyrektora ZST – mgr inż. Elżbieta Kowalik,
  • Koordynator Projektu – mgr inż. Katarzyna Szczepańska,
  • mgr Joanna Gumuła,
  • nauczyciele przedmiotów zawodowych: technik pojazdów samochodowych – mgr inż. Andrzej Zygmunt, technik mechanik - mgr Marek Woszczek, technik eksploatacji portów i terminali - mgr Agnieszka Mucha, technik mechatronik - mgr inż. Leszek Pokora
  1. Komisję Rekrutacyjną powołuje Dyrektor szkoły.
  2. Rekrutacja odbywać się będzie z uwzględnieniem zasady równych szans, w tym zasady równości płci.
  3. Zadaniem Komisji będzie analiza dokumentacji (formularz zgłoszeniowy)
    oraz przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych z uczniami zainteresowanymi stażem.
  4. W ramach potrzeb konsultantami zespołu będą wychowawcy uczniów – kandydatów do odbycia stażu oraz opiekunowie poszczególnych grup podczas wyjazdu.
  5. Rekrutacja odbywać się będzie oddzielnie dla wszystkich grup.
  1. Podczas rekrutacji będą brane pod uwagę następujące kryteria:

 

  • Średnia ocen z poprzedniego roku szkolnego z przedmiotów zawodowych;
  • Ocena z języka niemieckiego oraz angielskiego w poprzednim roku szkolnym;
  • Frekwencja na zajęciach szkolnych w poprzednim roku szkolnym;
  • Zaangażowanie w życie szkoły;
  • Sytuacja rodzinna – pochodzenie z rodziny wielodzietnej lub niepełnej;
  • Pochodzenie z rodziny o niskim statusie materialnym;
  • Kultura osobista;
  • Brak nałogów;
  • Opinia wychowawcy.

 

  1. Komisja Rekrutacyjna wybierze po 16 osób z każdego zawodu, które uzyskały największą łączną liczbę punktów.
  2. W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów przez kilku kandydatów, ostateczną decyzję podejmie Dyrektor szkoły.
  3. Dla obliczenia sumy punktów uzyskanej w procesie rekrutacji, stosuje się następujące zasady punktacji:

 

Ocena z języka niemieckiego / angielskiego oraz z języka niemieckiego / angielskiego zawodowego:

celująca                       6 pkt

bardzo dobra               5 pkt

dobra                          4 pkt

dostateczna                  3 pkt

dopuszczająca             2 pkt

niedostateczna             1 pkt

 

Średnia ocen z przedmiotów zawodowych:

 

średnia ocen                liczba punktów

5,5 – 6,0                                 6

4,5 – 5,4                                 5

3,5 – 4,4                                 4

2,5 – 3,4                                 3

1,5 – 2,4                                 2

1,0 – 1,4                                 1

 

Frekwencja na zajęciach szkolnych:

100% - 90%               6 pkt

89% - 80%                 5 pkt

79% - 70%                 4 pkt

69% - 60%                 3 pkt

59% - 50%                  2 pkt

Poniżej 50%                1 pkt

 

Zaangażowanie w życie szkoły: 0 – 3 punktów

 

Pochodzenie z rodziny wielodzietnej: 1 punkt

 

Rodzina niepełna: 1 punkt

 

Kryterium wysokości dochodów (średni dochód brutto z ostatnich trzech miesięcy na osobę w rodzinie ucznia)

20% osób o najniższych dochodach wśród osób, które złożyły wnioski                       5 pkt

Kolejne 20% osób                                                                                                     4 pkt

Kolejne 20% osób                                                                                                     3 pkt

Kolejne 20% osób                                                                                                     2 pkt

20% osób o najwyższych dochodach wśród osób, które złożyły wnioski                     1 pkt

 

Kultura osobista: 0 – 3 punktów

 

Brak nałogów: 3 punkty

 

Opinia wychowawcy: 3 punkty.

 

 

  1. Komisja sporządzi dwie listy: główną i rezerwową oddzielnie dla każdego zawodu.
  1. Decyzja Komisji Rekrutacyjnej i przygotowanie listy głównej uczestników projektu oraz listy rezerwowej zostanie ogłoszona do 30.09.2015 r.
  2. Lista uczestników wraz z listą rezerwową zostanie zamieszczona na ekranach informacyjnych oraz na stronie internetowej szkoły.
  3. W przypadku zdarzenia losowego lub niezdyscyplinowanego zachowania się przed wyjazdem przez ucznia umieszczonego na liście głównej, zostanie on wykluczony
    z wyjazdu na praktyki zagraniczne, a prawo do tego wyjazdu uzyska osoba z listy rezerwowej z zachowaniem ustalonej na niej kolejności. Decyzję o ewentualnym wykluczeniu uczestnika podejmie Dyrektor Szkoły i koordynator projektu.

 

§ 6

Uprawnienia i obowiązki uczestników Projektu

  1. Każdy uczestnik Projektu ma prawo do:
  • bezpłatnego udziału w zajęciach gwarantowanych w ramach Projektu,
  • bezpłatnego wyjazdu i pobytu w trakcie odbywania praktyk zagranicznych,
  • zgłaszania uwag i oceny zajęć,
  • bezpłatnego udziału w programie kulturalnym.

 

  1. Przed wyjazdem uczniowie będą zobowiązani do podpisania „Porozumienia
    o programie stażu i karty jakości stażu”, rodzic lub opiekun prawny musi podpisać zgodę na uczestniczenie ucznia w realizacji Projektu. Nieobecność ucznia
    na zajęciach przygotowawczych oraz niepodpisanie wymaganych dokumentów będzie skutkowało skreśleniem z listy osób zakwalifikowanych do wyjazdu na praktyki zagraniczne.

 

  1. W trakcie i po stażu uczeń zobowiązuje się do:
  • realizacji w całości programu praktyk,
  • codziennego, punktualnego przybywania na miejsce odbywania stażu,
  • realizowania zadań zleconych przez opiekuna praktyk,
  • uczestniczenia w imprezach kulturalnych organizowanych podczas pobytu,
  • informowania nauczyciela przebywającego z uczniami na stażu o wszelkich nieprawidłowościach mających wpływ na realizację stażu i stopień satysfakcji uczestnika,
  • wypełniania ankiet jakościowych dotyczących satysfakcji uczniów
    z uczestnictwa w Projekcie,
  • sporządzenia prezentacji multimedialnej z przebiegu stażu w celu przedstawienia jej w szkole po powrocie,
  • wypełniania wszelkiego rodzaju dokumentacji zleconej przez koordynatora,
    a wynikającej z założeń Projektu,
  • uczestniczenia po powrocie ze stażu w działaniach promujących program Erasmus+,
  • ścisłego przestrzegania regulaminu praktyk pod rygorem wykluczenia
    z uczestniczenia w Projekcie,
  • śledzenia na bieżąco strony internetowej Projektu i ekranów informacyjnych
    w szkole w celu uzyskania niezbędnych informacji związanych z realizacją Projektu,
  • wyrażenia zgody na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie danych osobowych na potrzeby realizacji projektu.

 

§ 7

Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie

  1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:

Rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Koordynatora projektu w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego);

 

Rezygnacja w trakcie trwania zajęć jest możliwa w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych w terminie do 7 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być na piśmie, do którego należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji (np. zwolnienie lekarskie) w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego.

 

§ 8

Zasady monitoringu i kontroli

  1. Uczestnicy Projektu podlegają procesowi monitoringu i ewaluacji.
  2. Uczestnik Projektu zobowiązany jest do udzielania informacji na temat realizacji Projektu osobom zaangażowanym w realizację Projektu jak również osobom
    i instytucjom zewnętrznym upoważnionym do przeprowadzania kontroli Projektu.

 

§ 9

Postanowienia końcowe

  1. Beneficjent zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w niniejszym Regulaminie
    w przypadku, gdy będzie to konieczne z uwagi na zmianę „Zasad realizacji Projektu”,
    a także w przypadku pisemnego zlecenia wprowadzenia określonych zmian ze strony organów uprawnionych do przeprowadzenia kontroli realizacji Projektu.
  2. Uczestnik Projektu zobowiązany jest do przestrzegania i stosowania postanowień niniejszego Regulaminu.
  3. Sprawy nieuregulowane w niniejszym Regulaminie rozstrzygane są przez Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych w Dąbrowie Górniczej oraz Koordynatora Projektu.
  4. Powyższy Regulamin Rekrutacji obowiązuje przez okres realizacji Projektu.